Berekening verbrekingsvergoeding + Reactie

Wallie
Topic Starter
Berichten: 3

Berekening verbrekingsvergoeding + Reactie

#1 , 02 mar 2015 17:43

Ik werd vrijdag ontslaan en kreeg te horen dat ik niet meer moet komen werken en dat mij een verbrekingsvergoeding zal uitbetaald worden van 3 maand + 8 weken. dit is correct.
Men heeft een bedrag genoemd waar volgens mij niet alle extralegale voordelen in opgenomen zijn. Dit staat ergens nergens op papier en wanneer ik naar de berekening vroeg konden of wilden ze mij die niet geven. Ze zegden dat dit op mijn rekening zal gestort worden.
Ik vroeg me af hoe ik hierop moet reageren. Is er een bepaalde termijn waarbinnen ik moet kenbaar maken dat ik deze berekening aanvecht? En zijn er vormvereisten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 02 mar 2015 17:50

U gaat best met dat dossier naar de vakbond.
Zij kunnen snel natrekken waar je allemaal recht op hebt.

PS, zolang U geen opzegbrief aangetekend hebt ontvangen meldt U zich best aan in het bedrijf.
Zodat U geen onwettige afwezigheid kan worden aangewreven.

Wallie
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 02 mar 2015 20:33

Ik ben niet aangesloten bij een vakbond...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 mar 2015 08:47

U kan zich nog altijd aansluiten bij een vakbond (soms kan u nog van hun dienstverlening genieten mits betaling lidgeld met terugwerkende kracht) of u kan een advocaat raadplegen. De verbrekingsvergoeding zal op een loonfiche moeten staan, het brutobedrag zal u daarop kunnen terugvinden.

Wallie
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 03 mar 2015 09:01

Dank u wel! Ik ga mij informeren bij de vakbond!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”