overplaatsing werknemer

MathijsG
Topic Starter
Berichten: 1

overplaatsing werknemer

#1 , 26 feb 2015 17:50

hallo,

Ik heb eens een vraagje. Voor een keuzevak moeten we volgende fictieve casus oplossen. Ik heb als taak gekregen om de rol van verweerder op mij te nemen.

Casus gaat als volgt: NV boekenrekje ( werkgever) - werknemer (vrouw)
Werknemer werkt momenteel zeer dicht bij haar woonplaats. Ze heeft 2 kinderen die ze 's morgens voor haar werk naar school brengt en na haar werk gaat halen van school.
De werknemer krijgt ook voordelen toegekend van Nv Boekenrekje: kledijvergoeding, fiets, ...
Op een dag beslist de werkgever haar over te plaatsen naar een andere vestiging die 90 tal km verder gelegen is, omdat dit hem beter uit komt.
De werknemer beschikt niet over een auto en moet altijd pendelen. Ze kan ook niet meer haar kinderen van school gaan halen en moet dit over laten aan haar moeder.
Na een maand sinds de overplaatsing beslist ze om definitief het werk neer te leggen.
Ze vordert ook een opzegvergoeding.

-->Nu vanuit het standpunt van de verweerder ( werkgever) is er enige kans om dit geschil te winnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 26 feb 2015 17:54

Volgens mij wel. Maar waarom dat zoekt u beter zelf uit I.p.v. Uw huiswerk hier te laten oplossen.

Het zou anders zijn indien u het reeds heeft opgelost en even uw denkpiste wil aftoetsen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 feb 2015 10:52

idd, dit is nog altijd geen huiswerkforum. Er zijn zeker argumenten, ik raad je aan om deze zelf op te zoeken en dan hier af te toetsen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”