Hallo
Ik heb enkele vraagjes over een specifiek geval na ontslag bij mijn vorige werkgever. Even de feiten:
- Begonnen in november 2013
- Zelf ontslag gegeven eind november 2014 -> opzeg is begonnen op 1 december 2014 en liep (in onderling overleg) t.e.m. 16 januari 2015 (alles netjes getekend, dus daar is geen probleem).
- Bediende onder P.C. 218
- Nu in dienst bij een andere werkgever.
1) Ik heb op dit moment nog altijd mijn loon van januari 2015 nog niet ontvangen. Maar, al enige tijd geleden, wel 2 loonfiches hierover, waarin staat dat het loon voor 12 werkdagen gestort zou worden (maar nog altijd niets gehad). Hetzelfde verhaal voor mijn bevriende ex-collega, waar ik gelukkig nog contact mee heb. Nu is mijn vraag wat we hieraan kunnen doen? Contact opnemen met de ex-werkgever heeft geen nut, want we krijgen smoesjes te horen in de trend van "komt in orde, het geld is onderweg, er waren problemen bij sd worx, want aan onze kant is alles in orde gemaakt." We zijn niet aangesloten bij een vakbond. Kunnen we hiervoor naar de hulpkas gaan of naar paritair comite 218 zelf ofzo?
2) Wat is de ex-werkgever mij verder nog verschuldigd? Ik bedoel dan enkel en dubbel vakantiegeld? Ik lees hier veel over op internet, maar kan iemand me een sluitend antwoord geven?
Alvast bedankt.
Groeten