Opslag tijdens opzegtermijn

JonasH
Topic Starter
Berichten: 3

Opslag tijdens opzegtermijn

#1 , 18 feb 2015 23:28

Door herstructurering zal ik volgende maand ontslagen worden. Wellicht wordt dat met een verbrekingsvergoeding omdat ik meer dan een jaar opzegtermijn heb. Nu heb ik echter net een positieve evaluatie achter de rug met een opslag die normaal op 1/4 zal ingaan.
Daarom 2 vragen:
* Is het opeisbaar dat de opzegvergoeding op basis van het nieuwe salaris berekend wordt ?
* Wat als de werkgever mij nog 1 maand laat blijven ? Dat wordt dan normaliter afgetrokken bij de berekening van de opzegvergoeding, maar wordt die dan in principe wel verrekend op basis van het nieuwe salaris, aangezien die in voege treedt tijdens die eerste maand dat ik nog moest blijven ?
* Jaarlijks wordt ook altijd een variabele bonus uitgekeerd die altijd binnen een vaste vork valt. Dus in mijn opzegtermijn valt normaliter ook die bonus voor 2015. Moet die ook mee verrekend worden in de opzegvergoeding ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding