Behouden opzegtermijn bij nieuw contract

Jeanke 1977
Topic Starter
Berichten: 1

Behouden opzegtermijn bij nieuw contract

#1 , 18 feb 2015 10:48

Beste,

Eerst even een situatieschets.
Ik werk al sinds oktober 2005 als bediende bij het bedrijf.
Het bedrijf is in 2013 volledig overgenomen door een ander bedrijf.

Het nieuwe bedrijf wil het oude bedrijf volledig wegwerken en vraagt aan ons om een nieuw contract te tekenen bij het nieuwe bedrijf.
In het nieuwe contract staat dat we onze anciëniteit behouden.

Als we hadden ontslagen geweest in het oude bedrijf hadden we tot 31/12/2013 onder de formule claeys gevallen. Voor de periode na 31/12/2013 zouden we dan volgens de nieuwe regeling berekend worden. Als ik dit online bereken zou ik dan komen op 10 maanden voor de eerste periode en 8 weken voor de tweede periode. Ongeveer een jaar in totaal.

Ik vroeg me nu af , vermits we een nieuw contract zouden hebben vanaf 01/03/2015 met behoud van anciëniteit, of er iets zou veranderen aan deze berekening.

Zou het kunnen dat , omdat we een nieuw contract tekenen, we nu volledig in de nieuwe regeling vallen ?
Want dit zou impliceren dat we maar 30 weken opzeg zouden krijgen ipv een gans jaar.

Alvast bedankt voor de informatie .

Met vriendelijke groeten,

Jan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Precarious
Berichten: 68

#2 , 18 feb 2015 13:05

Je kan dit ondubbelzinnig laten vastleggen door de berekening die je gedaan hebt mee in je contract te laten opnemen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 feb 2015 12:48

opzegtermijn blijft in 2 delen

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”