C4 na interimperiode

losdorros
Topic Starter
Berichten: 2

C4 na interimperiode

#1 , 02 feb 2015 19:49

Hallo,

Ik zal mijn situatie zo kort en bondig mogelijk uitleggen.

Ik heb 3,5 jaar voor dezelfde firma gewerkt (contract onbepaalde duur) en ben ontslagen eind september 2014.
Mijn uitbetaalde periode was ongeveer 3 maand. Ze hadden mij gezegt dat ik mijn c4 en inschrijvingsbewijs van de vdab pas na die 3 maanden (eind december) moest gaan binnenbrengen bij de RVA. Omdat dit eerder toch geen zin heeft omdat ik die drie maand uitbetaald ben geweest.
Half november vond ik een nieuwe job deeltijds 24 uur interim. Ze hadden mij een contract beloofd na een paar maanden interim in dienst. Vanaf december kreeg ik 32/per week maar nog steeds interim. Ik ben dus in december niet naar de rva geweest met de documenten omdat ik werk had gevonden en dacht dat ik hier kon blijven. Vorige week donderdag kwam ik te weten dat ze mij niet meer nodig hadden omdat er te weinig werk was en dat mijn interim na deze week niet verlengd word.
Dit is zo plots en onverwacht, ik kan zo snel geen ander werk vinden hoewel ik er vollop mee bezig ben de laatste dagen.
Heb ik recht op een uitkering tot ik iets gevonden heb na deze week?
Kan ik mijn C4 nog gebruiken van mijn vorige job of moet ik er een krijgen van de huidige job/interim?
Ik heb een beetje spijt dat ik mijn uitkering in in december niet had aangevraagd en beter gezocht daar werk waar ze mij wél een contract kunnen geven.

Ik ben volop aan het solliciteren maar dat heeft tijd nodig.

Ik hoop dat iemand me raad kan geven want ik weet niet wat te doen. Zo niet, bij welke dienst kan ik terecht om uit te zoeken wat mijn volgende stap is?


Vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 feb 2015 21:24

C4 van vorige job én huidige job zal nodig zijn.

Je vakbond kan je hierbij helpen om alles in orde te maken. heb je geen vakbond, dan moet je naar de hulpkas.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”