Ontslag na drugsvondst

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag na drugsvondst

#1 , 30 jan 2015 19:55

Ik ben onlangs door de politie gefouilleerd, ik had niks bij mij maar er lag wel een kleine hoeveelheid cannabis in de auto ( deze auto is een firmawagen van één van mijn ouders).
Mijn vraag is nu, kan mijn moeder/vader ontslagen worden omdat er drugs gevonden zijn in de firmawagen? (Ik was niet aan het rijden)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 30 jan 2015 21:14

Hoeveel gram? Is belangrijk naar aanleiding van de prioriteit die er aan zal worden gegeven.
Van wie was de cannabis? Is deze naar voren gekomen hierover?

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 30 jan 2015 22:06

Iets van een 3,5 gram in totaal... en er was niet met de auto gereden toen de cannabis erin lag...

Reclame

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 30 jan 2015 22:08

En de cannabis was van de passagier...

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 30 jan 2015 23:44

Hopelijk heeft deze dat ook verklaard.

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 31 jan 2015 01:21

Er is nog geen echte verklaring geweest, normaal moet ik nog een brief krijgen met uitnodiging voor verhoor... Als de passagier dit dan verlmeld is er dus geen probleem neem ik aan?

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 31 jan 2015 01:58

vermeldt*

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 jan 2015 11:51

Ik ben onlangs door de politie gefouilleerd, ik had niks bij mij maar er lag wel een kleine hoeveelheid cannabis in de auto ( deze auto is een firmawagen van één van mijn ouders).
Mijn vraag is nu, kan mijn moeder/vader ontslagen worden omdat er drugs gevonden zijn in de firmawagen? (Ik was niet aan het rijden)
wat staat er in de overeenkomst wat betreft het privégebruik van de firmawagen.
als enkel de werknemer met de auto mag rijden, dan kan dit een probleem zijn.

strikt genomen is een firmawagen een bedrijfsvoertuig = rook en drugsverbod
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Just A Question
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 31 jan 2015 16:30

Werknemer, partner en kinderen zijn toegelaten als bestuurders...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”