Vervalt activa kaart bij te veel gewerkte dagen

Turevan72
Topic Starter
Berichten: 14

Vervalt activa kaart bij te veel gewerkte dagen

#1 , 23 jan 2015 20:34

Hallo,

Ik heb een activa kaart waardoor ik financieel een streepje voor zou hebben op andere mogelijke sollicitanten.
(Volgens de RVA toch)!
Op dit ogenblik werk ik als interim en zit ongeveer aan 150 gewerkte dagen aan 1 stuk.

Blijft mijn activa kaart dan nog geldig of vervalt dit voordeel als ik blijf werken op interimbasis, de kans dat ik bij het bedrijf waar ik nu zit een contract krijg is eerder klein en daar willen ze sowieso niet weten van de activa kaart en de administratieve rompslomp.

Is het dan niet beter dat ik een andere job zoek waar ze wel iemand met een contract en een activa kaart willen aannemen.

Mvg, Ture

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
danny1985
Berichten: 5

#2 , 15 feb 2015 08:50

Mijn ervaring is dat zelden of nooit bij het aannemen voor een baan naar activa kaart gevraagd wordt.Dus vraag me echt af of die het verschil maakt .Als die werkgever tevreden is van u.Zou ik me toch niks aantrekken van die kaart en gewoon verder werken .

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 feb 2015 09:50

De activa kaart is sowieso geldig gedurende de periode die op de kaart staat. Daarna moet telkens getoetst worden of deze nog verlengd kan worden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”