ouderschapsverlof en ontslag nemen

Dust
Topic Starter
Berichten: 61

ouderschapsverlof en ontslag nemen

#1 , 11 sep 2007 21:33

Hallo,
Ik heb voor de maand oktober gevraagd en gekregen een maand ouderschapsverlof. Ondertussen heb ik een andere baan gevonden en zou ik eigenlijk ook op 1 oktober mijn ontslagperiode (4,5 maanden als bediende) willen laten starten.
Mag die maand ouderschapsverlof deel uitmaken van een opzegperiode of moet ik deze laten vallen?

Bedankt reeds voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 sep 2007 10:45

“Art.38.§ 1. De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in de artikelen 28, 1°, 2° en 5°, 29 en 31.Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Van ‘de artikelen 28, 1°, 2° en 5°, 29 en 31’ maakt ouderschapsverlof geen deel uit,zodat ‘Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing‘,de opzeggingstermijn tijdens die schorsing NIET loopt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Dust
Topic Starter
Berichten: 61

#3 , 15 sep 2007 19:13

Geachte j.demoor,
Vooreerst bedankt voor je antwoord.
Ik heb geprobeerd de link die je voorstelde te vinden, maar dat is me niet gelukt.
De vraag die ik nog zou willen stellen is: Had ik dan beter tijdskrediet genomen in plaats van ouderschapsverlof?

Met vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”