nieuwe tewerkstelling tijdens vrijstelling van arbeid

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

nieuwe tewerkstelling tijdens vrijstelling van arbeid

#1 , 30 dec 2014 19:53

hallo,

ik heb in onderling overleg mijn arbeidsovereenkomst beëindigd op 31/12/2014. Mijn werkgever heeft wel beslist dat ik nog 4,5 maanden, dus tot 15/5/2015 loon krijg zonder dat ik prestaties moet verrichten. Ik behoud tot dan ook mijn hospitalisatieverzekering en groepsverzekering. NU ben ik aan het solliciteren en moet volgende week voor de details terug gaan en dan eventueel tekenen. Deze job zou starten op 12 januari 2015 tot 30/04/2015 minstens. Stel dat die job nu niet verlengd wordt, hoe zit het dan met de RVA nadien? Krijg ik dan nog een schorsing omwille van het ontslag in onderling overleg? OF kijken ze enkel naar de nieuwe tewerkstelling die minstens 20 dagen heeft geduurd?

Mijn nieuwe werkgever biedt geen hospitalisatieverzekering waardoor ik hier toch graag zeker van ben tot 15/5/2015.

Groetjes!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 dec 2014 06:56

de arbeidsovereenkomst is pas beëindigd op 15/5/15, niet ervoor. De RVA zal dus met die datum rekening houden. MOcht de arbeidsovereenkomst verbroken zijn op 31/12/2014 (al dan niet langs jouw kant) met een compenserende vergoeding vanuit de kant van de werkgever voor 4,5 maand, zou het al een andere zaak zijn.

Wat echter niet wil zeggen dat je een sanctie zou krijgen. Maar je zal je wel moeten verdedigen over de reden waarom je ontslag genomen hebt. ontslag nemen en 4 maand werken, lijkt me, tenzij er sprake is van misleiding, een goed argument.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”