Werkgever wil nieuw contract laten tekenen

Dirty Harrie
Topic Starter
Berichten: 19

Werkgever wil nieuw contract laten tekenen

#1 , 28 dec 2014 13:41

Hallo,

Omdat er in het huidig contract geen vermelding is van variabel uurrooster, wil mijn werkgever mij een nieuw contract laten tekenen.

Ik werk nu al 10 maanden voor hem. In mijn huidig contract staat niets vermeld van proefperiode, dus vast contract. Is ook zo meegedeeld door de werkgever.

Waar moet ik nu op letten als hij een nieuw contract laat tekenen, en kan dit zomaar? Kan de werkgever mij nu een contract geven waarin wel een proefperiode opgenomen is? En wat als ik niet akkoord ga met eventuele wijzigingen? Heeft dit dan gevolgen op eventueel ontslag, werkloosheidsuitkering, verlof etc? Is mijn eerste "echte" job, en mijn werkgever gaat nogal losjes om met alles, dus ben liever zeker. :mrgreen:

Met dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
a162378
Berichten: 118

#2 , 28 dec 2014 15:21

Als leek lijkt het me eerst en vooral al logischer dat je een wijziging van je vorige contract ondertekend.
Waarom een nieuw contract?

Laat ook informatie opnemen over de "variabiliteit" van je uurrooster.
Voor het zelfde geldt vraagt hij je om op onmogelijke uren te komen, omdat jij dat zomaar hebt ondertekend...

Al moet ik ook zeggen niet vertrouwd te zijn met de materie, iemand anders kan vollediger antwoorden...

eylis
Berichten: 8840

#3 , 28 dec 2014 16:00