art 41

sophie
Topic Starter
Berichten: 2

art 41

#1 , 06 feb 2006 14:58

Volgens mijn werkgever heb ik GEEN recht op 2 halve werkdagen om werk te zoeken of te solliciteren. Zij hebben me gezegd dat die 2 halve dagen enkel toegestaan worden als de werknemer dus ik onslag zou nemen en vermist zij mij onslagen geldt dat niet. Geldt dat art.41 dan in mijn geval?

THANKS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 07 feb 2006 09:50

zeg hem dat deze wet er juist is voor mensen die hun ontslag krijgen zosnel mogelijk ander werk te laten vinden. en als hij je verhindert ander werk te oeken hij zelfs strafbaar is. en roep je vakbond of de rva in tegen die werkgever. zij zullen hem wel uitleggen dat hij je die dagen moet geven en jij zelfs niet verplicht bent hen hier meer dan een uur van te voor over te verwittigen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 21 feb 2006 12:28

Volgens mijn werkgever heb ik GEEN recht op 2 halve werkdagen om werk te zoeken of te solliciteren. Zij hebben me gezegd dat die 2 halve dagen enkel toegestaan worden als de werknemer dus ik onslag zou nemen en vermist zij mij onslagen geldt dat niet. Geldt dat art.41 dan in mijn geval?

THANKS
Juist omgekeerd!
Indien U ontslagen werd, heeft U recht een andere job te zoeken.(Max. 2 halve dagen).

U MOET dan wel EFFECTIEF een andere job te zoeken.

Reclame

flyer
Berichten: 23

#4 , 21 feb 2006 13:29

Effektief werk zoeken is natuurlijk zeer ruim te interpreteren. Men kan thuis blijven om de kranten of internet te raadplegen, brieven te schrijven
of gewoon in stad gaan om kontakten te leggen.......( dus men kan gelijk waar zitten om kontakten te leggen)
Dus dit voorschrift is eigenlijk puur theorie en voor de werkgever niet bewijsbaar om deze dagen niet toe te kennen.
Het staat inderdaad wel zo in de wetgeving.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”