Sollicitatieverlof

Jesske84
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Brussel

Sollicitatieverlof

#1 , 10 sep 2007 12:46

Hallokes,

even een vraagje

Ik ben op het einde van mijn opzegtermijn (ik heb zelf mijn ontslag ingediend) en heb nog recht op 2ahlve dagn. Ik ga woensdag op 2de gesprek rond 11uur en wilde dus mijn 2halve dagen dan nemen.

Mijn baas weigerd deze nu... Mag dat zomaar???
Ben ik in fout mocht ik woensdag dan toch niet opdagen..ik zou het zonde vinden een job kwijt te spelen enkel en alleen omdat ze het heir niet verdragen dat ik vertrek..


Bedankt voor uw tijd...


Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 sep 2007 21:30

“Art.41.Tijdens de opzeggingstermijn mag de werknemer, onder de bij de artikelen 64, 85 en 115 bepaalde voorwaarden, met behoud van loon van het werk wegblijven om een nieuwe dienstbetrekking te zoeken.”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

‘Het recht op speciale afwezigheden tijdens de opzeggingstermijn kan door de werkgever niet afhankelijk gesteld worden van bijkomende modaliteiten zoals het vragen om toelating om afwezig te mogen zijn.’(Cass. 3 november 1976,Info Jura 1976).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”