Opzeg en tegenopzeg werkgever

jazicher
Topic Starter
Berichten: 2

Opzeg en tegenopzeg werkgever

#1 , 22 dec 2014 19:35

korte situatieschets:
ik gaf mijn opzeg op 10/12, dit ging in op 15/12 met opzegperiode tot en met 18/02/15. Ik vroeg de werkgever de mogelijkheid om vroeger te mogen vertrekken gezien de lage werkdruk en herstructureringsfase. De werkgever ging hier niet op in tot vorige week vrijdag. Toen meldde men dat ik mocht vertrekken en uitbetaald zou worden tot 31/12/14. Ik moest al het bedrijfmateriaal overhandigen. Ik kreeg ook een email met deze informatie, geen dwingende reden, enkel de melding dat ze gezien de eindejaarsperiode en het feit dat ik met mijn gedachten al bij mij nieuwe werkgever zou zitten, mocht gaan.
Ik begon er te werken in mei 2013, paritair comité is 315.020. Dient mijn werkgever me uit te betalen tot de einddatum van mijn opzeg of handelen zij correct?

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 dec 2014 20:29

tenzij je vooraf expliciet je akkoord gaf met om het even welke datum om te stoppen, moet je werkgever je betalen tot en met 18/02/2015

jazicher
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 dec 2014 09:34

Bedankt!
Hoe zit het met verlof tijdens deze periode? Ik had sowieso verlof deze week, loopt dit door of moeten ze dit nu ook uitbetalen?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”