Zelf ontslag gegeven en nu geen uitbetaling meer!!!

lieselot
Topic Starter
Berichten: 11

Zelf ontslag gegeven en nu geen uitbetaling meer!!!

#1 , 10 sep 2007 10:45

Ik ben dus een tweetal jaren in dienst geweest als bediende in een computerbedrijf. Nu was ik aan het einde van deze loopbaan achter een aantal zaken gekomen die niet pluis waren, zoals geen indexaanpassingen op lonen, te weinig bruto maandlonen (vb. Winkelhouder die voor 1389 ? bruto per maand de zaak openhield), etc.

Nu na al deze dingen verteld te hebben aan mijn ex-werkgever heb ik als gevolg van zijn botte antwoord zelf mijn ontslag gegeven. Dit bracht dan ook de nodige problemen met zich mee. Ik kreeg geen briefwisseling meer, kreeg telefoons van de politie omdat ik tijdens mijn opzegperiode nog in het bezit was van de sleutels van het bedrijf en de codes van de alarmen. En dit bleef zo maar doorgaan.

Nu ben ik eindelijk aan het einde van mijn opzeg gekomen en ben ik al op een ander begonnen maar ik heb nog altijd geen papieren gekregen ivm mijn ontslag en de uitbetaling van mijn gewaarborg loon heb ik ook nog steeds niet mogen ontvangen en zo ook met mijn dubbel vakantiegeld en dergelijke.

Ik heb de vakbond er al opgezet maar zelfs daar komen geen reacties op terug, wat kan ik hier aan doen want zit echt letterlijk met de handen in het haar.

Dank bij voorbaat voor al jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 sep 2007 21:28

“Art.21.Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer alle sociale bescheiden en een getuigschrift te overhandigen waarop enkel de begin- en de einddatum van de overeenkomst en de aard van de verrichte arbeid worden vermeld.Dat getuigschrift mag geen enkel andere vermelding bevatten, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de werknemer.”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

“Art.11.Wanneer de dienstbetrekking een einde neemt, moet het nog verschuldigde loon onverwijld worden uitbetaald en uiterlijk op de eerste betaaldag die volgt op de datum waarop de dienstbetrekking eindigt...Art.12.De kwijting voor afrekening door de werknemer afgegeven bij het einde van de dienstbetrekking, sluit generlei afstand van zijn rechten in.
Zij geldt slechts als ontvangstbewijs.”(Loonbeschermingswet 12 april 1965).

Komt uw werkgever deze verbintenissen niet na,spijts aanmaning,wend u dan tot Toezicht op de Sociale Wetten : http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”