Nog geen functiebeschrijving na 1 jaar

AlexIsAnders
Topic Starter
Berichten: 4

Nog geen functiebeschrijving na 1 jaar

#1 , 11 dec 2014 15:13

Vorig jaar is de structuur van mijn werkgever veranderd. Daardoor heb ik een andere functie gekregen. We zijn een jaar verder en er is nog steeds geen functiebeschrijving, want de functie is ad-hoc voor mij gemaakt. Mondeling is de kern van de zaak besproken met mijn overste. Geen getuigen. Ik vrees ervoor dat er nu dingen gaan bijgezet worden waar ik niet mee akkoord ga.

Wat kan ik doen? Wat zijn de gevolgen als ik weiger de nieuwe functiebeschrijving te aanvaarden?

Bedankt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 dec 2014 16:59

Kan je uit de prakijk (via mails, ...) bewijzen wat je van werk deed?

AlexIsAnders
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 dec 2014 18:02

Dat moet wel lukken. Ik vrees er ook niet voor dat men (interessante) taken gaat wegnemen. Eerder dingen toevoegen (waarvan men weet dat ik er niet voor gewonnen ben). Hoeveel % het ene soort taken zal zijn, en hoeveel het andere zal natuurlijk vaag blijven. Kan ik een overeenkomst met mijn werkgever beeindigen in deze situatie, met recht op opzeggingsvergoeding? Kan men mij bij weigering van de functieomschrijving ontslaan om dwingende redenen? Bedankt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 dec 2014 08:42

Werkgever kan altijd taken toevoegen/wegnemen, de functie op zich mag echter niet zomaar veranderen. Als de werkgever de functie ESSENTIEEL verandert, kan je dat beshcouwen als de verbreking van de arbeidsovereenkomst door de werkgever, het is echter héél lastig om daar over te oordelen, raadpleeg daarvoor een advocaat of een vakbond.

AlexIsAnders
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 13 dec 2014 20:31

Bedankt! De situatie lijkt me duidelijk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”