Ontslag & eindejaarspremie

lorejas
Topic Starter
Berichten: 4

Ontslag & eindejaarspremie

#1 , 06 dec 2014 18:19

Hallo

Ik heb een vraagje over de eindejaarspremie in mijn geval.

Even de feiten:

- Begonnen in november 2013 (dus minder dan 2 jaar anciënniteit in mijn huidige bedrijf)
- Zelf ontslag gegeven eind november 2014 -> opzeg is begonnen op 1 december 2014.
- Wettelijk loopt deze opzegtermijn t.e.m. 6 februari 2015 (kan eventueel wel in onderling overleg verkort worden)
- Bediende onder P.C. 218

Kan er iemand mij uitsluitsel geven of ik dit jaar nog een eindejaarspremie ontvang, indien ik nog minstens t.e.m. 31 december 2014 in dienst blijf bij mijn huidige werkgever (in opzegtermijn)?
Op internet lees ik vanalle antwoorden, maar geen definitief.

Alvast bedankt.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 dec 2014 07:52

Je hebt er recht op

lorejas
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 07 dec 2014 14:33

Ok, bedankt.

Zijn er eigenlijk "trucjes" die mijn baas kan toepassen om mij nog vóór 31/12 buiten te krijgen om de ejp niet te hoeven betalen?
Bv. Ontslag op staande voet ofzo?

Edit: nog een vraagje: zegt PC 218 ook iets over wanneer de ejp moet betaald worden? Uiterste datum?

Groeten

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 dec 2014 19:18

Er zijn geen truukjes, als hij natuurlijk een reden heeft om je op dringende reden te ontslaan, zal je geen EJP krijgen, maar een onterechte dringende reden kan je aanvechten.

EJP in PC 218 moet ten laatste eind december uitbetaald worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”