Ontslag geven op een disndag.

Dendeze556989
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag geven op een disndag.

#1 , 06 dec 2014 09:34

Hoi,

Als ik nu mijn ontslag Disndag 9 December 2014 zou geven, kan deze dan ingaan op Woensdag 10 December ? Mijn opzeg termijn zou 2 weken zijn, maar wegens de aankomende kerstvakantie vallen de laatse 2 dagen er net in. Dus zou ik eigenlijk komendjaar 5 & 6 januarie 2015 nog 2 dagen moeten terug komen om aan de 2 weken opzeg termijn te voldoen. Ik kan mijn nieuwe job op 7 Januarie aanvangen.



MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 dec 2014 14:02

de opzegermijn begint altijd op een maandag (tenzij een onderling akkoord tussen werkgever en werknemer anders bepaalt). Maar de opzegtermijn,indien je zelf opzeg geeft, wordt nooit verlengd. Het idee dus dat er 2 dagen bijkomen, klopt niet.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2014 17:02

je brief moet het begin en de duur van de opzeggingstermijn bevatten einddatum is niet nodig

ik zou dan de opzeggingstermijn een week later laten ingaan zodat je gedurende die hele kerstvakantie nog in dienst bent van je huidige werkgever en de eerste maandag van het nieuwe jaar begint bij je nieuwe werkgever
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”