Uitkering bij onstlag nemen en eigen zaak opstarten

Kazooie
Topic Starter
Berichten: 1

Uitkering bij onstlag nemen en eigen zaak opstarten

#1 , 30 nov 2014 16:00

Ik heb mijn ontslag gegeven en wil een zelfstandige activiteit starten. Momenteel ben ik nog aan mijn opzegtermijn bezig.

Ik lees dat werkzoekendenden met een uitkering, wanneer ze een eigen zaak willen starten, het recht op hun uitkering behouden (gedurende maximaal 6 maanden) om zo de nodige voorbereidingen te kunnen treffen.

Normaal gezien zou ik geen uitkering ontvangen omdat ik zelf onstlag nam. Maar ik verwacht het eerste half jaar geen enkele inkomsten uit mijn zelfstandige activiteit, en zou een uitkering dus goed kunnen gebruiken tijdens die periode. Bestaat er een formule waarin iemand in mijn situatie (zelf ontslag genomen en daarom (nog) geen recht op uitkering) toch aanspraak kan maken op een uitkering, om de start van een zaak voor te bereiden?

Dank voor uw raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 nov 2014 20:07

de RVA zal je geen uitkering geven, gezien je reden niet aanvaardbaar is.

Je kan wel dit doen als je jong genoeg bent: http://www.agentschapondernemen.be/maat ... fstandigen" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”