ontslag preventieadviseur zonder goedkeuring comité

fleur1968
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag preventieadviseur zonder goedkeuring comité

#1 , 31 okt 2014 22:52

Omdat ik niet akkoord kon gaan met een aanzienlijke vermindering van mijn loon, ben ik ontslagen.
Ik ben naast mijn job als hoofd administratie echter ook preventieadviseur (niv II) en vertrouwenspersoon.
De wet voorziet dat het ontslag van een PA moet voorgelegd worden aan de leden van het Comité, dit is echter
niet gebeurd. Bij niet naleving van deze verplichting, riskeert de werkgever een beschermingsvergoeding te
moeten uitbetalen van 2 jaar (pro rata van de tijdsbesteding als PA).

Gezien ik echter nog een opzeg dien te presteren van ongeveer 1,5 jaar, zie ik het niet zitten om dit onmiddellijk
via juridische weg aan te vechten. Kan iemand me raad geven hoe ik dit aanpak? Veronderstel da ikt dit niet meer kan
aanvechten na het anderhalf jaar op het moment dat ik effectief de firma verlaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 nov 2014 06:49

u kan een vordering instellen tot 1 jaar na einde arbeidsovereenkomst, met een maximum van 5 jaar terugwerkende kracht.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”