minuren door werktekort

lucky555
Topic Starter
Berichten: 3

minuren door werktekort

#1 , 30 okt 2014 19:01

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb het volgende dilemma, ik werk al 3 jaar onder eenzelfde werkgever, en onder een loonstelsel als volgende, Ik krijg een standaard maandloon uitbetaald, maar als er veel werk is wordt er overgewerkt en zijn dat recuup dagen, als er weinig werk is kan/moet je naar huis (je mag niets prive doen) en dat haal je wel weer op als er veel werk is. Nu is het zo dat er door een gebrek aan werk ik ondertussen een 120 uren in de min sta (opgebouwd over over de afgelopen 2 jaar). Nu wil ik eigenlijk ontslag nemen ivm verhuis naar ander land, maar mijn werkgever zegt dat ik eerst mijn 120 "betaalde" uren moet inhalen, onbetaald natuurlijk.

punt 2, ik heb nooit een contract ondertekend, dit is een jaar geleden uitgekomen, maar mijn werkgever vergeet altijd dit recht te zetten, ook al herinner ik hem hieraan 2 maandelijks. Iedereen anders werkt met getekend contract. (Ik krijg altijd netjes mijn loon etc., dus daarover geen klagen)

Nu is mijn vraag, aangezien ik geen officieel contractuele verbintenis heb, en er buiten mijn schuld om een gigantische last op mijn schouders valt vanwege minuren dat ik mij wat "in het zak gezet" voel. ten eerste, is dit uberhaubt legaal, en ten tweede, kan ik hier eventueel onderuit?

Bij voorbaar dank voor uw tijd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 okt 2014 20:34

is het KAN of MOET naar huis?

lucky555
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 30 okt 2014 22:16

Mijn excuses,