ontslag wegens stopzetting winkel

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

ontslag wegens stopzetting winkel

#1 , 28 okt 2014 19:25

ik ben verkoopster,ben 57 jaar,heb reeds een beroepsloopbaan van 42jaar(37j als bed verkoop,5jaar zelfstandig,ben nu ontslagen wegens sluiting.Wat zijn mijn mogelijkheden voor eindeloopbaan.Wat moet ik bespreken bij mijn vakbond om mijn rechten te vrijwaren.dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 okt 2014 21:49

ben je reeds ontslagen? Wat is de opzegtermijn en wanneer is die gestart/zal die starten?

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 28 okt 2014 22:12

bedankt JPV voor de snelle reaktie,ik heb de aanget ontslagbrief ontvangen op 27/10,mijn opzegtermijn is volgens deze brief 4 maanden en 7 weken.ik zou een onderhoud met de vakbond vragen,maar weet niet of ik dit 100percent kan vertrouwen.Ik heb wel veel vertouwen in het advies van het jur forum.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 okt 2014 08:37

Ik zie (zie ook andere topics) geen mogelijkheid wat betreft brugpensioen/SWT. Ook tijdskrediet is gezien je ontslagen bent, niet echt meer mogelijk (na je opzeg). Je zal dus terugvallen op de werkloosheid na je opzegtermijn.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 03 nov 2014 12:46

Hoe lang werk je in deze winkel en onder welk stelsel, bediende of arbeider. Normaal na een volle loopbaan van 42 jaar kan je dit jaar op pensioen (denk ik)
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 nov 2014 13:56

Hoe lang werk je in deze winkel en onder welk stelsel, bediende of arbeider. Normaal na een volle loopbaan van 42 jaar kan je dit jaar op pensioen (denk ik)
nooit voor de leeftijd van 60 jaar (tenzij als mijnwerker, journalist, piloot, ...)

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#7 , 01 dec 2014 22:56

Ik heb een loopbaanuittreksel ontvangen van rvp.Ik heb ook een brief ontvangen van rvp met de melding dat ze een aanvraag doorsturen naar de rva.Wat bedoelen ze daarmee,en bij wie moet ik zijn met mijn documenten(42j)om mijn loopbaan te laten vastklikken.met dank

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 02 dec 2014 08:35

een aanvraag voor wat?

En je loopbaan kan neit vastgeklikt worden (als je het over brugpensioen hebt). Je rechten op pensioen hoef je sowieso niet vast te klikken.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#9 , 06 dec 2014 11:39

jpv,ik heb een brief ontvangen van rvp fgov ,daarop is vermeld dat ze een aanvraag van swt doorsturen naar rva keizerslaan brussel.
Moet ik nu een antwoord afwachten of moet ik naar de vakbond gaan en een C17 beroepsverleden laten invullen? graag uw advies

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 06 dec 2014 13:58

de RVP die een aanvraag SWT doorstuurt naar de RVA? nog nooit gehoord. Kan je die brief eens inscannen/fotograferen?

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#11 , 06 apr 2015 23:00

JPV,mag ik een nieuw contract aanvaarden van dezelfde werkgever maar in een andere winkel(ik werk deeltijds (16h)met behoud van rechten en toelage rva)zal ik die kunnen behouden of verlies ik deze toelage bij nieuw contract.dank

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 07 apr 2015 07:52

onmogelijk te zeggen zonder je volledig werkloosheidsdossier & vroeger/huidig loon te zien. je rechten zal je houden, of je effectief een toelage zal krijgen/houden, is onbekend.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#13 , 07 apr 2015 14:56

dank u,JPV,eigenlijk is alles hetzelfde gebleven qua uren en betaling met dezelfde werkgever maar met een contrakt met de naam op van de nieuwe winkel en plaats.Daarmee dacht ik dat ik ook verder de toelage(ancieniteitstoeslag)voor ouderen zou kunnen krijgen.Ik moet dit waarschijnlijk ook melden bij de rva diensten.
groeten

Franciscus
Berichten: 38602

#14 , 07 apr 2015 17:08

Is dat dezelfde vennootschap?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 07 apr 2015 20:18

dank u,JPV,eigenlijk is alles hetzelfde gebleven qua uren en betaling met dezelfde werkgever maar met een contrakt met de naam op van de nieuwe winkel en plaats.Daarmee dacht ik dat ik ook verder de toelage(ancieniteitstoeslag)voor ouderen zou kunnen krijgen.Ik moet dit waarschijnlijk ook melden bij de rva diensten.
groeten
in principe is dit geen probleem.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”