ontslag

sophie
Topic Starter

ontslag

#1 , 03 feb 2006 12:14

Ik ben ontslagen en mijn 3 maand opzegtermijn gaat in op 1/02/2006. Stel dat ik werk vind in de loop van maart dus voor die 3 maand. Heb ik recht om mijn werk te verlaten? En heb ik recht op om werk te zoeken of om op sollicitatie te gaan overdag en mijn werk te verlaten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 03 feb 2006 12:40

Art. 84. De bediende die door zijn werkgever opgezegd is overeenkomstig het bepaalde in artikel 82, kan aan de overeenkomst een einde maken mits een verkorte opzeggingstermijn,.. Niettegenstaande elk strijdig beding, bedraagt deze opzeggingstermijn een maand wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan (16 100 EUR=Basiscijfer) wanneer hij een andere dienstbetrekking heeft gevonden...(3 juli 1978, Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Art. 82... ? 2. Wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan (16 100 EUR=Basiscijfer), bedraagt de opzeggingstermijn welke door de werkgever moet worden in acht genomen, ten minste drie maanden voor de bedienden die minder dan vijf jaar in dienst zijn...
? 5...De opzeggingstermijnen mogen in elk geval niet korter zijn dan de in ? 2, eerste en tweede lid, vastgestelde termijnen...(Wet arbeidsovereenkomsten)

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 03 feb 2006 12:41

PS : Sophieke...??n keer posten 'volstaat'! :twisted:

Reclame

sophie
Berichten: 2

#4 , 03 feb 2006 13:03

Dus mag ik weg vanaf 1maart???
En ik weet nu al dat ze niet akkoord gaan en dat ik weg mag vanaf 1 april. Dat is wat mijn werkgever mij oplegt. Mag dat?
En heb ik recht om werk te zoeken tijdens de uren , zonder dat ze daarvoor vakantiedagen voor afnemen :cry:

Art. 84. De bediende die door zijn werkgever opgezegd is overeenkomstig het bepaalde in artikel 82, kan aan de overeenkomst een einde maken mits een verkorte opzeggingstermijn,.. Niettegenstaande elk strijdig beding, bedraagt deze opzeggingstermijn een maand wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan (16 100 EUR=Basiscijfer) wanneer hij een andere dienstbetrekking heeft gevonden...(3 juli 1978, Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Art. 82... ? 2. Wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan (16 100 EUR=Basiscijfer), bedraagt de opzeggingstermijn welke door de werkgever moet worden in acht genomen, ten minste drie maanden voor de bedienden die minder dan vijf jaar in dienst zijn...
? 5...De opzeggingstermijnen mogen in elk geval niet korter zijn dan de in ? 2, eerste en tweede lid, vastgestelde termijnen...(Wet arbeidsovereenkomsten)

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#5 , 03 feb 2006 13:22

PS : Sophieke...??n keer posten 'volstaat'! :twisted:
berichtjes verwijderd, wellicht enkele keren op "ok" gedrukt :)
kan de beste gebeuren.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 03 feb 2006 13:35

Art. 84...Niettegenstaande elk strijdig beding, bedraagt deze opzeggingstermijn een maand ...

TWEE maand is strijdig met art. 84.

Verwijs naar art. 84 van de wet op de arbeidsovereenkomsten.(zie boven)

Art. 85. De bediende wiens jaarlijks loon niet hoger is dan (16.100 EUR), mag van het recht om van het werk afwezig te zijn, waarvan sprake is in artikel 41, een- of tweemaal per week gebruik maken mits de duur van deze afwezigheid in totaal niet meer dan een arbeidsdag per week bedraagt.(wet op de arbeidsovereenkomsten)

Art. 41. Tijdens de opzeggingstermijn mag de werknemer, onder de bij de artikelen 64, 85 en 115 bepaalde voorwaarden, met behoud van loon van het werk wegblijven om een nieuwe dienstbetrekking te zoeken.(wet op de arbeidsovereenkomsten)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”