Ontslag geven als bediende opzegtermijn - afkoopsom

bilbo
Topic Starter
Berichten: 8

Ontslag geven als bediende opzegtermijn - afkoopsom

#1 , 26 sep 2014 08:14

Beste
Ik ben al geruime tijd opzoek naar ander werk.
Werk bij Aldi nv en door de laatste wijzigingen in werktijden, is voor mij de maatvol.
Ik heb gisteren een aanbieding gekregen, maar dit is al om binnen vijf dagen te beginnen werken met een contract van onbepaalde duur.
Ik heb al eens op google gekeken, maar wou eens weten wat er mogelijk is.
Mijn gegevens:
20jaar dienst 1650euro bruto deeltijds 24uur

Opzegtermijn is waarschijnlijk 3maanden?
Afkoopsom ? Weet ik niet!
Kan je tijdens je opzeg, al ergens anders beginnen werken.

Onderhandelen zou ook nog kunnen maar Aldi staat bekend als moeilijk en onlangs zijn er veel inslagen geweest.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 26 sep 2014 08:37

Als de aangeboden job voltijds is (en bij je huidige werkgever werk je onvrijwillig deeltijds) moet je werkgever je zo snel mogelijk laten gaan. Voor de RVA moet je immers alle inspanningen doen om ze snel mogelijk voltijds te werken.
Onderhandel met je werkgever met het volgende argument: ze hebben er niets aan met een ongemotiveerde werkkracht te zitten. Dat kan een supermarkt zich niet permitteren. Gezien het soort job zijn er genoeg kandidaten op de arbeidsmarkt dat ze snel een vervanger zullen vinden.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2014 09:29

en door de laatste wijzigingen in werktijden,
ga eens naar uw vakbond of je hiervoor niet de verbreking van de arbeidsovereenkomst kan vaststellen


als je nog vakantiedagen hebt kan je die eerst opnemen tijdens het begin van de opzeggingstermijn en dan pas verbreken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”