concurrerende activiteit werkgever

dylem
Topic Starter
Berichten: 6

concurrerende activiteit werkgever

#1 , 20 sep 2014 14:33

Ik ben reeds een achttal jaar tewerkgesteld bij m'n werkgever met een contract van onbepaalde duur, ik ben bediende. M'n brutoloon bedraagt minder dan 32886 euro bruto. Geen concurrentiebeding, althans geen geldig.
M'n werkgever is in gebreke, in die zin dat ik al ettelijke maanden niet meer werd uitbetaald. De vakbond is daarmee bezig en ik zou in oktober ontslag omwille van dringende redenen kunnen geven.
M'n vraag luidt als volgt: kan ik daags nadien, of enkele dagen na m'n ontslag om dringende redenen als zelfstandige een concurrerende activiteit aan die van m'n werkgever opstarten ? Wat zegt de sociale wetgeving / arbeidsrecht hierover ?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 sep 2014 15:12

ja

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2014 15:16

Geen concurrentiebeding
en
kan ik daags nadien, of enkele dagen na m'n ontslag om dringende redenen als zelfstandige een concurrerende activiteit aan die van m'n werkgever opstarten ?
U beantwoord zelf de vraag ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”