ontslag tijdens ziekteverlof?

dubke
Topic Starter

ontslag tijdens ziekteverlof?

#1 , 01 feb 2006 17:57

Geachte,

momenteel ben ik tot eind februari in ziekteverlof. Ik werk bij mijn huidige werkgever sinds september 2004 als bediende. Ik heb onlangs een jobaanbieding gekregen waar ik graag op wil ingaan. Ik weet dat ik 6 weken opzeg moet doen, maar aangezien ik pas vanaf 1 maart terug kan gaan werken, begint volgens mij de opzeg pas vanaf 1 april. Ik vrees dat mijn nieuwe werkgever hier niet op zal willen wachten. Is er een andere manier om sneller aan mijn nieuwe job te beginnen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 02 feb 2006 08:33

Art.82.? 1. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op die waarin kennis van de opzegging is gegeven.? 2. Wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan 16 100 EUR(=basiscijfer) , bedraagt de opzeggingstermijn welke door de werkgever moet worden in acht genomen, ten minste drie maanden voor de bedienden die minder dan vijf jaar in dienst zijn...Indien de opzegging wordt gegeven door de bediende, worden de in het eerste en tweede lid bedoelde termijnen van opzegging tot de helft teruggebracht zonder dat ze drie maanden mogen te boven gaan...(3 juli 1978,Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Uw opzeggingstermijn van 6 weken lijkt dus correct.

Art.31.? 1. De onmogelijkheid voor de werknemer om zijn werk te verrichten ten gevolge van ziekte of ongeval, schorst de uitvoering van de overeenkomst...Art.38.? 1.De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in de artikelen...en 31.Bij opzegging door de werknemer gegeven v??r of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.(Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

U had vorige week uw arbeidsovereenkomst kunnen opzeggen!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”