fraude in ontslagdocumenten?

carolinevdb
Topic Starter
Berichten: 13

fraude in ontslagdocumenten?

#1 , 09 sep 2014 10:29

Beste,

Na een ontslag en de hele discussie er rond, worden er heel wat argumenten aangehaald door beide partijen.
Nu ontvang ik eindelijk (3,5maand na datum ontslag) mijn C4, met een mail aan mijn advocaat dat deze reeds 2 maal werd opgestuurd en dat ik hierover zou liegen tegen mijn advocaat om mijn ex-werkgever in een slecht daglicht te stellen.
Thanks meen ik dat zij hier gefraudeerd hebben met de documenten. Daarom mijn vraag: op een C4 die wordt afgedrukt staat rechts onderaan een gedrukte datum.
Is dit de datum dat deze specifieke c4 is opgemaakt (rekening houdend dat mijn gegevens, rijksregisternr etc ook gedrukt zijn)?
Is het dan mogelijk dat de datum waarop de verantwoordelijke HR deze getekend heeft 7 dagen voor de gedrukte datum ligt?
vb: Gedrukte datum onderaan rechts is 17/6/2014, datum waarop het document gehandtekend werd door de verantwoordelijke HR 10/6/2014.
Hoe teken je iets voor het gedrukt is of interpreteer ik de datum onderaan verkeerd?
Is dit een geval van schriftvervalsing en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Mvg

Caroline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2014 10:52

Als het een duplicaat is van de twee die reeds werden opgestuurd kan dit wel, daar de datum die opgedrukt staat de datum is van wijziging van het formulier c4.

heb zo één voor mij liggen met datum 19/06/2014
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

carolinevdb
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 09 sep 2014 10:59

Ze beweren dat op 18/6 en 18/8 de c4 werd verzonden.
Beide documenten staan in bijlage, getypte datum 25/6 geschreven datum 18/6 en 18/8.
De datum waarop wij de mail kregen met deze C4's in bijlage is 29/8. Toen schreven zij in hun brief dat deze reeds 2 maal werd opgestuurd.
Indien ze hem opnieuw hebben afgedrukt na onze klacht zou dit toch gedateerd zijn 29/8 of ergens rond die datum?

Reclame

Skoldt
Berichten: 159

#4 , 09 sep 2014 11:14

Fraude impliceert kwaadwilligheid in hoofde van uw ex-werkgever. Uit uw relaas kan ik niet echt kwaadwilligheid ontdekken, hooguit nalatigheid. Het is evengoed mogelijk dat de C4 documenten inderdaad in de post zijn verloren gegaan (de post is niet onfeilbaar op dat vlak heb ik ook persoonlijk mogen ontdekken).
Het verschil in datum afdruk en datum handtekening kan hooguit wijzen op antidatering, maar hiermee zult u allesbehalve een rechtszaak winnen ....

carolinevdb
Topic Starter
Berichten: 13

#5 , 09 sep 2014 11:39

tot 2 maal toe in de post verloren gegaan?
Geloof mij na alles wat ik de laatste 4 maand heb meegemaakt door mijn ex-werkgever is er geen twijfel dat dit kwaadwilligheid is.

Skoldt
Berichten: 159

#6 , 09 sep 2014 12:07

Ik begrijp heel goed uw frustratie jegens uw ex-werkgever.

Op basis van uw verhaal kan ik enkel besluiten dat er een discrepantie is mbt de data op de C4.
Wat wilt u bereiken met uw protest ? Uw ontslag ongedaan maken ? Een extra vergoeding in de wacht slepen ? Uw ex-werkgever dagvaarden ?
Niks van dit alles maakt veel kans ...

Soms is het beter om een vervelende situatie achter zich te laten en te focussen op de toekomst.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 09 sep 2014 13:43

Indien ze hem opnieuw hebben afgedrukt na onze klacht zou dit toch gedateerd zijn 29/8 of ergens rond die datum?
en waarom zouden ze geen kopie kunnen genomen hebben van het origineel bij verzending en deze opnieuw verzonden hebben?

Ik snap echt niet waar je naartoe wil en wat je wil behalen...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”