terugkeer vorige job: ancienniteit behouden

KatyT
Topic Starter
Berichten: 8

terugkeer vorige job: ancienniteit behouden

#1 , 07 sep 2014 10:58

hallo,

ik ben na 12 jaar van job veranderd , echter na 6 maand in de nieuwe job wens ik door omstandigheden (verhuis etc) en verkeerde inschatting opnieuw bij de vorige werkgever aan de slag. Ik ben meer dan welkom terug.
Maar wat moet in mijn arbeidscontract (bediendecontract) precies staan opdat ik de 12 jaar anciënniteit overneem van de vorige periode bij die werkgever waardoor ik opnieuw recht heb op extra verlofdag en indien ze me ooit zouden ontslaan, een opzeggingstermijn die rekening houdt met die eerdere 12 jaar? Is een periode genoeg, of moet daar een datum bij staan?

kleine bedenking:
Als die opzeggingstermijn zal berekend worden, zal dat wellicht wel niet via de opgesplitste methode gaan "verworven anciënniteit op 31 december 2013" + "opgebouwde anciënniteit na 1 januari 2014", vermits het nieuwe contract ingaat na 01.01.2014. Dus de berekening zal via de nieuwe methode gaan Dit zou wel het geval geweest zijn moest mijn contract niet zijn onderbroken geweest, maar daar kan ik nog mee leven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monty_burns_007
Berichten: 46

#2 , 08 sep 2014 19:28

zoek eens op internet achter: Conventionele anciënniteit

Je moet dit laten opnemen in uw nieuw contract.
Dat je aanvangt met een conventionele anncieniteit van x jaar.
De jaren voor 2014 zijn volgens oude berekening. De jaren na jan 2014 volgens de nieuwe formules.
De formule splitsing had je toch ook voorgehad als je gebleven was.

Conventionele anncienniteit geldt dan voor alles (groepsverzekering, verlof, opzegtermijn/vergoeding/...)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”