Gefoefel gemeente aanwervingsexamen

Antoriko
Topic Starter
Berichten: 7

Gefoefel gemeente aanwervingsexamen

#1 , 04 sep 2014 17:10

Mijn vriendin heeft al verschillende malen deelgenomen voor een functie binnen een gemeentebestuur.
Dit bij de gemeente waar ze haar hele leven woont.
Ze doet telkens mee aan een examen waarvan ze weet dat het op die bepaalde gemeentedienst is .
Puur omdat ze daar met haar opleiding hetgeen kan doen waarvoor ze echt gestudeerd heeft.
Ze heeft al drie keer meegedaan voor een functie binnen deze dienst.
2 x was ze geslaagd maar zogezegd derde plaats en opgenomen in de wervingsreserve .
1 x tot haar verbazing niet geslaagd , maar er was toen ook geen wervingsreserve voor deze job .
Vandaag de dag is er opnieuw een exameninschrijf voor een functie op deze dienst .
Maar nu twijfelt mijn vriendin om mee te doen .
Waarom.
Ze heeft een goede kennis die op deze dienst werkt en goede contacten heeft binnen deze gemeente en die haar al telkens voor al de examens wist te zeggen wie deze job zou hebben . Wonderwel klopte dit steeds .
Het was zelfs zo dat die kennis haar zegde dat het nutteloos zou zijn te solliciteren , maar toch volharde mijn vriendin .
Er was zelfs een keer dat men mijn vriendin gewoon na enkele maanden gewisseld had met een andere persoon op de wervingsreserve .
De eerste keer zegde men dat ze op plaats 3 stond , de andere keer stond ze plots op plaats 5.
Echter was er binnen heel deze periode van werfreserve geen enkele persoon hieruit aangenomen .
Mijn vriendin is het dus grofweg kotsbeu geworden.
Maar wat kan men eigenlijk tegen zo'n praktijken ondernemen ?
Stel nu dat ze toch opnieuw meedoet en weer is het de persoon die haar kennis meld die geslaagd is en word aangeworven ?

Heel dit gebeuren binnen deze gemeente ruikt dus naar puur nepotisme .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 04 sep 2014 18:20

Zolang je niet kan bewijzen dat er met de uitslag gefoefeld is, kan je niets doen. Dat iemand je al wist te zeggen wie de job ging krijgen, is onvoldoende om enige actie te ondernemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”