aanwerving door interim

asli
Topic Starter
Berichten: 1

aanwerving door interim

#1 , 04 sep 2014 00:02

Net voor de vakantie heb ik een contract getekend met een interim om in de maand september te werken in een bedrijf.
Juist 1 week voor ik ga beginnen werken, krijg ik een telefoon van het interim dat het bedrijf wat rustig is, en dat ik dus niet moet komen werken in september. Hierbij zei ik dat ze voor mij een ander werk moesten bezorgen aangezien ik geen ander studentenjob heb gezocht en op deze job rekende. De interim-medewerker gaf me gelijk en 2 dagen later belde die me dan toch weer op dat ik van 1 tot 12 september mag werken in hetzelfde bedrijf (ipv hele maand).
Op 1 september werd ik ziek (ik had zware buikgriep en kon absoluut niet werken) tot 3 september. Ik heb dan ook diezelfde dag mijn doktersbrief gestuurd waarbij dus stond dat ik tot 3 september niet kan werken. Ik was wettig afwezig.

Welnu, vandaag (dus 3 september), net de dag voor ik ga werken bellen ze me weer op dat ik niet moet werken aangezien het weer rustig is in het bedrijf. Nochtans hadden ze beloofd dat ik mocht werken tot 12 september.

Wat kan ik hier doen? Ze spelen gewoon met mijn voeten. Ik kon evengoed voor de vakantie een nieuwe studentenjob gevonden hebben maar ik vertrouwde in hen aangezien ik een contract heb getekend. Nochtans was alles al geregeld, ik kreeg zelfs de kleren en de schoenen waarmee ik moet werken.
Mogen ze zomaar plots (zelfs 2 keer) jou afwijzen? Ik kan wel een nieuwe studentenjob zoeken maar het is wel mogelijk dat ik er geen meer ga vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 04 sep 2014 01:32

U hebt een opdracht wanner een arbeidscontract is afgesloten. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk.
Beiden zal U moeten aantonen en bewijzen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 sep 2014 08:50

fotografeer de werkkledij die je kreeg en hou deze bij tot ze ernaar vragen of tot je die kan voorleggen op de rechtbank. ondertussen stel je hen in gebreke.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”