Vraagje

celtic
Topic Starter
Berichten: 5

Vraagje

#1 , 26 aug 2014 08:26

Hallo,

Ik heb een vraagje (die jullie mss al enkele keren hebben zien voorbijkomen):

Ik ben tewerkgesteld als middenkader (pharma), bruttoloon tss de 40 en 50.000 €, voordelen niet meegerekend, met een dienst vanaf begin 2010, dus 4 jaar en half.
Graag wens ik te weten wat mijn opzeg zou zijn indien ik zelf ontslag neem?
Op sommige plaatsen zegt men 1.5 maand en 3 weken, elders 4.5 maand? Wat indien mijn nieuwe werkgever niet zo lang kan wachten, wat kan ik dan doen?
Is deze termijn nog te onderhandelen?

Thanks!

celtic

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2014 11:39

Ik ben even te lui om uit te rekenen wat je opzeg is (zal iemand anders hier wel voor je doen, waarschijnlijk ook correcter dan wanneer ik het doe ;-), maar om op je volgende vragen te antwoorden: je kan altijd in onderling overleg met je huidige werkgever een kortere opzegperiode proberen onderhandelen en op papier zetten. Wat uw nieuwe werkgever graag wil, maakt de zaak van uw oude werkgever niet. Hij kan van u eisen dat u uw opzeg doet. Uiteraard belet niets u om de arbeidsovereenkomst te verbreken en een verbrekingsvergoeding te betalen aan uw huidige werkgever. In dat geval vertrek je wanneer je wil, maar kost het je wel wat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 aug 2014 12:48

Opzeg is , indien je loon <65000 euro is inclusief alle voordelen, 1,5 maand en 3 weken. In onderling overleg kan je alles afspreken.

Reclame

celtic
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 26 aug 2014 13:16

Bedankt voor jullie antwoorden. Wat als het meer is dan 60000 € met voordelen bij?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”