Overplaatsing ander filiaal tijdens opzegtermijn

Sabrine147
Topic Starter
Berichten: 4

Overplaatsing ander filiaal tijdens opzegtermijn

#1 , 08 aug 2014 16:33

Goedemiddag,

In april kregen we te horen dat ons filiaal dicht gaat. We werden allemaal ontslagen. Ik kreeg een opzegtermijn van bijna 2 jaar. Nu blijkt dat ik vanaf 1 november naar een filiaal moet gaan werken waarbij mijn reistijd ipv 30 min. momenteel, zal gaan oplopen tot 3u20 min (heen en terug).

Kan en mag dit?

Alvast bedankt voor eventueel advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 aug 2014 18:24

wat staat er in je arbeidsovereenkomst over je werkplaats?

Sabrine147
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 aug 2014 10:05

Beste,

In arbeidsovereenkomst staat. "U kunt ingezet worden in een ander filiaal mits redelijke afstand."

Ik zou er niets op tegen gehad hebben indien ik nog in dienst was, maar helaas zijn we nu ontslagen...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 aug 2014 11:50

de redelijke afstand lijkt me overschreden zonder speciale vermelding. Dat is echter een feitenkwestie.

Sabrine147
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 11 aug 2014 13:07

Kan en mag ik dit dan weigeren? En wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 aug 2014 13:12

U kan dit weigeren indien u denkt dat dit onredelijk is. De werkgever kan dan 3 zaken beslissen:
- u elders tewerk te stellen (indien mogelijk)
- vaststellen dat u uw ontslag geeft door niet af te komen (en schadevergoeding eisen)
- vaststellen dat ze zelf het contract niet naleven door u te ver in te zetten en de verbrekingsvergeoding betalen

Het lijkt me best om hierover een advocaat/vakbond te raadplegen vooraleer u verder stappen onderneemt.

Sabrine147
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 11 aug 2014 13:21

Hartelijk dank voor uw advies.

Deze zal ik opvolgen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”