ontslag gekregen

SVR1
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag gekregen

#1 , 04 aug 2014 11:53

ik heb samen met 7 collega's (+/_ zelfde ancienniteit) mijn ontslag gekregen. Voor de collega's geldt dat zij onmiddellijk mogen thuisblijven en zij uitbetaald worden. Ik ben de enige die de termijn moet presteren (3 maand + 6 weken) Kan ik dit aanvechten ? Ik heb namelijk helemaal geen zin deze lange termijn te presteren. Komt er nog bij dat ik in mijn opzeg een totaal ander takenpakket ga krijgen dan hiervoor. Kan dit ook zomaar ? Ik was verantwoordelijk voor het analytisch labo en moet in mijn opzeg plots kwaliteitsprocedures gaan schrijven, waarbij ik dan nog eens een bedreiging van de CEO te horen krijg "Als je niet netjes doet wat ik je vraag dan zorg ik ervoor dat je geen werk meer in de sector vindt". Je kan je inbeelden dat ik er nog veel zin in heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 aug 2014 12:14

ik heb samen met 7 collega's (+/_ zelfde ancienniteit) mijn ontslag gekregen. Voor de collega's geldt dat zij onmiddellijk mogen thuisblijven en zij uitbetaald worden. Ik ben de enige die de termijn moet presteren (3 maand + 6 weken) Kan ik dit aanvechten ? Ik heb namelijk helemaal geen zin deze lange termijn te presteren. Komt er nog bij dat ik in mijn opzeg een totaal ander takenpakket ga krijgen dan hiervoor. Kan dit ook zomaar ? Ik was verantwoordelijk voor het analytisch labo en moet in mijn opzeg plots kwaliteitsprocedures gaan schrijven,
wettelijk zie ik geen probleem.
waarbij ik dan nog eens een bedreiging van de CEO te horen krijg "Als je niet netjes doet wat ik je vraag dan zorg ik ervoor dat je geen werk meer in de sector vindt".
hiervoor kan je klacht indienen wegens bedreigingen. Maakt natuurlijk niet dat je je werk niet meer moet doen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2014 23:16

ik heb samen met 7 collega's (+/_ zelfde ancienniteit) mijn ontslag gekregen.
laat je vakbond eens nakijken of het geen collectief is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”