Opzegtermijn

900231
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegtermijn

#1 , 23 jul 2014 23:34

Ik heb een vraag omtrent mijn opzegtermijn.

Ik ben beginnen werken in een vervangingscontract van onbepaalde duur als bediende vanaf 01/03/2013.
Dit contract liep ten einde en ik kreeg een nieuw vervangingscontract in hetzelfde bedrijf. Dit nieuw, hetgeen mijn huidig contract is, begon vanaf 20/04/2014.

Nu heb ik echter een andere job aangeboden gekregen en vroeg ik me af of hoeveel mijn opzegtermijn zou bedragen? Wordt deze namelijk berekend op basis van mijn huidig contract, hetgeen dat begon vanaf 20/04/2014 of wordt ook mijn vorig vervangingscontract meegerekend voor het bepalen van mijn anciënniteit en bijhorende opzegtermijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 jul 2014 07:53

ook je vorig vervangingscontract wordt meegerekend.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2014 01:25

ook je vorig vervangingscontract wordt meegerekend.
beetje twijfel gezien de opgegeven data's, vanaf 1/3/2013 en vanaf 20/4/2014
het moet dan wel om 2 opeenvolgende arbeidsovereenkomsten gaan.
als dat eerste vervangingscontract van 1 jaar was en zo'n 3 weken later het tweede contract pas begon, is het een nee
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”