ontslag wel degelijk gemotiveerd?

rivendell
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag wel degelijk gemotiveerd?

#1 , 10 jul 2014 13:00

ik was als uitzendkracht tewerkgesteld bij een juridisch kantoor van 17 oktober 2013 tem 7 februari 2014.

Op donderdag 30 januari werd ik 's namiddags bij 2 vennoten geroepen. volgens hen klasseerde in documenten verkeerd (dit op basis van info die ze van andere vaste werknemers verkregen) en waren ze niet tevreden met het feit dat ik enkele dagen ervoor zeer plotseling 2u vroeger naar huis moest om mijn zieke dochter van school op te halen.
het ging in die tijd zeer slecht met mijn mama, die lijdt aan alcohol en medicatie verslaving, en ik heb mijn hart erover gelucht bij mijn collega die het klassement ook deed. Dit onderwerp sneden de vennoten ook aan, ze vonden dat ik geconcentreerd moest zijn en hebben dus daarom (op basis van de hierboven vernoemde 3 oorzaken) beslist het interim contract te stoppen. ik ben nog een week mogen blijven werken (wel in onderlinge overeenstemming) en ben dan op stempelgeld gevallen.

ik wou graag horen of alles hier wel correct is verlopen. Het interim kantoor heeft z'n nek niet uitgestoken en ook geen contact meer opgenomen nadien. zij doen alsof hun neus bloedt en proberen de boot af te houden.

indien er zaken zijn gebeurd die niet mochten gebeuren, zou ik graag de puntjes op de i zetten.

alvast bedankt voor jullie motivering

vriendelijke groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 10 jul 2014 13:43

Je bent NIET ontslagen, jouw contract werd niet verlengd. Hier is hoegenaamd geen motivatie voor nodig vermits hoedanook via interim je altijd contracten van bepaalde duur hebt.

Ik zie niet op welke I je puntjes zou moeten zetten voor zover je loon (en vakantiegeld) wekelijks correct betaald werd.

Groeten,

P.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2014 14:30

Topic starter vermeld wel niet wat de originele looptijd van het contract was. Indien het een interimcontract van 12 maanden betreft, kan het niet zomaar na 4 maand stopgezet worden. Er zal dan een verbrekingsvergoeding betaald moeten worden.

We weten ook niet of de topic starter iets getekend heeft. Mogelijk is een ontbinding van het contract met wederzijdse toestemming getekend (geen idee of dit al dan niet kan / mag bij een tijdelijk contract).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

rivendell
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 11 jul 2014 09:49

het was een interim contract met een duurtijd van 6 maanden, met daarna vaste aanwerving bij het kantoor. Ik was er vrij zeker van ook dat men mij een vaste aanbieding ging geven, ik kreeg eerst niets dan lovende en positieve reacties, zelfs bij het gesprek met het interim kantoor eind december samen met de vennoten lieten ze duidelijk weten dat ze heel tevreden met me waren, het enigste kritiek puntje was toen dat ik onzeker was over mezelf.
er is niets getekend geweest toen ze me lieten gaan, alles is mondeling besproken geweest.

Alvast bedankt voor de reacties. het arbeidsrecht ligt zo ingewikkeld in elkaar dat leken zoals ik enkel hier een antwoord kunnen vinden.

Vriendelijke groet

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 11 jul 2014 10:50

was er effectief een getekende uitzendarbeidsovereenkomst van 6 maand? of ging het over wekelijkse opeenvolgende contracten? Dat maakt een verschil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”