niet vergoedingen bij opzeg

snuit
Topic Starter
Berichten: 15

niet vergoedingen bij opzeg

#1 , 30 jun 2014 14:06

ik heb mijn ontslag gegeven op 30/04/2014, mijn opzeg loopt tot 4/8/2014. In overleg heeft mijn directie besloten dat ik mijn prestaties tijdens opzegtermijn niet moet doen en dat ik tevens mijn loon van deze periode zou uitbetaald krijgen. Blijkt nu echter dat dit zonder de vergoedingen (weekend prestatie -zaterdag en zondag 2x-, nachtvergoeding 6.5u x1 en avondvergoeding 3x) gebeurd is en ook de overuren zijn niet uitbetaald. Bij consulteren van personeelsdienst kreeg ik te horen dat dit niet aan de orde was. Maar indien ik niet akkoord zou zijn gegaan met hun voorstel dan had ik deze vergoedingen wel getrokken en tevens mijn overuren teruggekregen. Voor zover ik weet is het Pc-nummer- 330 (verpleegkundige in woon-zorgcentra). Kan U mij advies geven wat te doen ben niet aangesloten bij een vakbond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snuit
Topic Starter
Berichten: 15

#2 , 30 jun 2014 14:22

Weet nu dat het paritair-comite-nummer 330.0120 is. Misschien maakt dit het gemakkelijker.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 jun 2014 15:53

heb je iets voor akkoord getekend?

Reclame

snuit
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 30 jun 2014 17:32

nee ik heb enkel getekend voor ontvangst en op het aangetekend schrijven heb ik niet schriftelijk gereageerd.(wel in ontvangst genomen) Ben wel mondeling akkoord gegaan met het schrijven na duidelijk bevraging of ik mijn volledige wedde zou krijgen (loon + vergoedingen). Ondertussen heb ik contact gehad met de personeelsdienst en die willen het uitzoeken maar zeiden niet betrokken te zijn geweest met het overleg. Heb hen medegedeeld dat dit voor mij ook niet het geval was, het was reeds beslist na een overleg (ik weet niet met wie maar het zouden meerdere personen zijn ik vermoed mijn ex-collega's)maar hij heeft een gesprek gevoerd met de mededeling dat ze dit overeen gekomen waren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 jul 2014 22:57

je hoeft niet akkoord te gaan met het feit dat je niets moet presteren, dan werk je je opzeg en krijg je ook je extra vergoedingen. ALs je niet werkt in ploeg/weekend/nacht, heb je ook geen recht op die extra vergoedingen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”