opzegtermijn - (geldig) contract

wim80
Topic Starter
Berichten: 14

opzegtermijn - (geldig) contract

#1 , 25 jun 2014 12:43

Beste,

1. Contract is ingegaan op 11/12/2011 als weekendverkoopster.
2. Contract is overgezet op 12/05/2012 naar een voltijds contract (1800€ bruto)
3. Op 17/02/2012 bijlage contract --> overgang van onderneming, behoud van rechten
4. Op 1/9/2013 opslag naar 1900€ bruto (wijziging arbeidsovereenkomst)
5. juni 2013: vakantiegeld ontvangen
6. Op 1/11/2013 wijziging naar 32 uur voor 1684€ bruto
7. In december 2013 zijn mijn dubbel vakantiegeld, vervroegd vakantiegeld volledig uitbetaald.
8. In januari 2014 ging er een nieuw contract in, maar dat is nooit getekend (niet door werkgever als mezelf).

Wat is de periode van mijn opzegtermijn:?
Opzegtermijn voor het laatste lopende contract???? Of kan ik vlugger weg doordat er geen contract is getekend en ik in december 2013 alles heb gekregen cfr. een ontslag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jun 2014 20:03

welk nieuw contract: méér uren of minder uren?

wim80
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 26 jun 2014 00:13

Het contract van januari 2014 betreft de vermindering van het aantal uren vanaf november 2013. Dit contract is echter nooit getekend geweest, niet door werkgever, niet door werknemer. In december 2014 werd er enkel- en dubbel vakantiegeld betaald. Hierdoor heb ik het vermoeden dat:
1. Het vorige contract werd stop gezet
2. Het nieuwe (ongetekende) contract het oude vervangt

Het nieuwe (ongetekende) contract is n.m.i niet van belang. Het oude contract is van belang maar hoe verklaar je dan de uitbetaling van enkel- en dubbel vakantiegeld in december, wetende dat ik in hetzelfde jaar in juni reeds vakantiegeld heb gekregen ... Volgens mij ben ik sindsdien contractloos aan het werken.

Wat is de duurtijd van mijn opzeg periode, ten minste er een opzegperiode is?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 jun 2014 08:21

als je contractloos aan het werken bent, ben je voltijds aan het werk (als je dat wil). Dat heeft heel wat consequenties voor verschillende zaken, maar niet voor opzegtermijn, die zal hetzelfde blijven. Opzegtermijn is 1,5 maand + 2 weken indien nog opzeg betekend deze maand. Indien opzeg pas volgende maand is het 1,5 maand + 3 weken.

Maar: gezien geen arbeidsovereenkomst en de werkgever die waarschijnlijk wil dat je slechts deeltijds werkt, heb je een sterk argument.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”