vakantiegeld na ontslagnemen

voetballerke
Topic Starter
Berichten: 13

vakantiegeld na ontslagnemen

#1 , 24 jun 2014 21:50

Ik heb in maart ontslag genomen bij mijn werkgever en nu is mijn opzegperiode afgelopen en heb ik mijn loonbrief gekregen met het te goed van al het vakantiegeld.
Kan ik deze loonfiche ergens laten controleren of alles correct is berekend want ik snap er echt niks van.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
professionalgamer
Berichten: 117

#2 , 25 jun 2014 08:46

Indien u aangesloten bent bij een vakbond kunt u het laten controleren door uw vakbond.

voetballerke
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 25 jun 2014 09:59

ik ben niet aangesloten bij een vakbond.anders was dit geen probleem geweest.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 25 jun 2014 10:08

In een notendop : je niet opgenomen verlofdagen van dit jaar (2014) worden enkel uitbetaald (dus loon). Je krijgt (kreeg in mei) ook je volledig vakantiegeld 2014. Je opgespaarde verlofdagen voor 2015 worden enkel en dubbel uitbetaald (dus loon en vakantiegeld). Je zal dus voor 2015 enkel "verlofdagen sparen" proportioneel aan de gewerkte dagen bij je nieuwe werkgever. In 2015 zal je nieuwe werkgever je evenwel géén loon noch vakantiegeld uitbetalen voor wat je al kreeg voor 2015 van je vorige werkgever. Hou er dus rekening mee dat je loonzakje in mei 2015 magertjes zal zijn omdat je daar nu al een deel van kreeg.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2014 10:31

ik ben niet aangesloten bij een vakbond.anders was dit geen probleem geweest.
loonfiche inscannen en naar sociale inspectie doormailen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 25 jun 2014 11:21

die zullen dat niet controleren als je niet aangeeft welk probleem er zou zijn.

voetballerke
Topic Starter
Berichten: 13

#7 , 28 jun 2014 14:22

ok bedankt voor jullie reacties

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”