Enkele vragen (discriminatie, beloftes die worden verbroken)

Aspharanx
Topic Starter
Berichten: 7

Enkele vragen (discriminatie, beloftes die worden verbroken)

#1 , 19 jun 2014 18:10

:idea:
Laatst gewijzigd door Aspharanx op 13 jul 2014 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 19 jun 2014 21:04

Het is College/gemeenteraad die beslist en ik denk niet dat dat diegene is die u die belofte zou gedaan hebben.
Wel het is ook het College/gemeenteraad die dat beslist.
Normaliter worden plaatsen openverklaard X tijd voor het examen want daar zijn wettelijke regels voor.

Jaren geleden werd dat ook tegen mij gezegd ... in maart ben je diensthoofd ( 2 bachelors EN het directiebrevet) ... maar men heeft er nooit het jaar bijgezegd. Ik mocht als hoogste middenkader(stafmedewerker) na 5 jaar wel de functie uitoefenen maar pas jaren later ook benoemd in die functie.
Men heeft toen ook belet om de hoogst gekwalificeerden mee te doen aan examens gezien dat men aangeworven moest zijn voor 15 augustus jaar X en al de hoger gekwalificeerden waren aangeworven op 1 september van jaar x.

Was een (politieke) beslissing van gemeenteraad/college zo ziet u maar.
Discriminatie is het dus zeker niet. Maar de regels van openverklaring - examen enz moeten wel gerespecteerd worden.

Aspharanx
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 20 jun 2014 10:51

:idea:

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”