Beste leden van het Juridisch Forum,
Ik heb even een klein vraagje, ik ben ondertussen 5 jaar vast tewerkgesteld bij een groot poetsbedrijf.
Ik heb daar in het begin een contract van onbepaalde duur gekregen, en heb aldus 5 jaar anciënniteit vergaard.
Nu blijkt dat er op de werf waar ik en mijn collega staan, uren gaan wegvallen.
Allemaal goed en wel, ik ging ervanuit dat dit wel geregeld zou worden met het bedrijf en dat ons contract aangepast zou worden.
Niets is minder waar, vandaag kreeg ik mijn opzegbrief in de bus.
Ook staat er in de brief niets anders dan : 'Tot onze spijt zien wij ons verplicht u uw opzeg te betekenen'
Gevolgd door de datum waarop de opzegperiode ingaat.
Niet meer, niet minder.
Volgens onze baas moeten we nu gewoon een nieuw contract tekenen.
Maar is dit wel allemaal wettig? En hoe zit het dan met onze anciënniteitsjaren?
Hopelijk kan er iemand mij bijstaan met een woordje uitleg.
Alvast bedankt!