Kan ik tijdens een vervangingscontract opzeggen?

mertensels
Topic Starter
Berichten: 12

Kan ik tijdens een vervangingscontract opzeggen?

#1 , 31 jul 2007 20:56

Ik werk momenteel fulltime in de verzorging met 2 halftijdse vervangingscontracten. In het contract staat dat het contract loopt totdat die personen terug komt.
Kan ik eventueel toch het contract opzeggen? Of moet ik echt blijven tot die personen terugkomen?
Niet dat ik m'n job niet graag doe, maar het is blijkbaar nog te belastend voor m'n rug

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 02 aug 2007 10:59

?Art.2.De arbeidsovereenkomst voor uitvoering van tijdelijke arbeid wordt gesloten hetzij voor een bepaalde tijd, hetzij voor een duidelijk omschreven werk, hetzij ter vervanging van een vaste werknemer, onder de bij deze wet gestelde voorwaarden.?(24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers).

?totdat die personen terug komt? bepaalt de einddatum van de overeenkomst voor een bepaalde tijd.

?Art.40.? 1. Is de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk aangegaan, dan is de partij die de overeenkomst be?indigd zonder dringende reden v??r het verstrijken van de termijn, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen, die gelijk is aan het bedrag van het loon dat verschuldigd is tot het bereiken van die termijn, zonder echter het dubbel te mogen overtreffen van het loon dat overeenstemt met de duur van de opzeggingstermijn, die in acht had moeten worden genomen, indien de overeenkomst zonder tijdsbepaling was gesloten.?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”