kennelijk onredelijk ontslag vs misbruik van ontslagrecht

Ritzcreed
Topic Starter
Berichten: 7

kennelijk onredelijk ontslag vs misbruik van ontslagrecht

#1 , 23 mei 2014 17:24

Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen het kennelijk onredelijk ontslag (die het willekeurig ontslag heeft vervangen met CAO nr.109 en eenheidsstatuut) en het misbruik van ontslagrecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 23 mei 2014 20:47

't is weer die tijd van 't jaar... examens en eindwerken.

Wat is er mis met een cursus uit te pluizen op zoek naar het juiste antwoord ipv. hier een voorgekauwd antwoord te vragen?

P.

Ritzcreed
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 23 mei 2014 22:01

En wat als men geen cursus heeft en niet naar de lessen is kunnen gaan wegens overlapping?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 mei 2014 07:37

En wat als men geen cursus heeft en niet naar de lessen is kunnen gaan wegens overlapping?
In dat geval vraag je de notities aan een collega. Ik dacht trouwens dat een cursus verplicht te voorzien was door de docent.

Bij elke universitaire bibliotheek zal je trouwens voldoende artikels vinden die het verschil duidelijk aangeven. En dat vind je dan ruim voor de examenperiode.

Zoek eens naar "cassatie kennelijk onredelijk ontslag" en "misbruik van ontslagrecht"/"willekeurig ontslag"

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2014 09:39

't is weer die tijd van 't jaar... examens en eindwerken.

Wat is er mis met een cursus uit te pluizen op zoek naar het juiste antwoord ipv. hier een voorgekauwd antwoord te vragen?

P.
het zou hier juist vol moeten staan met dergerlijke vragen , het zijn de meest leerlijke vragen die als informatiebron kunnen dienen voor andere lezers
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 mei 2014 10:29

En zal JF ons dan ook een diploma van jurist afleveren.:-)

Ritzcreed
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 24 mei 2014 12:27

En wat als men geen cursus heeft en niet naar de lessen is kunnen gaan wegens overlapping?
In dat geval vraag je de notities aan een collega. Ik dacht trouwens dat een cursus verplicht te voorzien was door de docent.

Bij elke universitaire bibliotheek zal je trouwens voldoende artikels vinden die het verschil duidelijk aangeven. En dat vind je dan ruim voor de examenperiode.

Zoek eens naar "cassatie kennelijk onredelijk ontslag" en "misbruik van ontslagrecht"/"willekeurig ontslag"
Ik kreeg examenvragen mee, dus moet die enkel vanbuiten leren. Ik heb reeds van de meeste al een antwoord, maar behalve op sommige vragen (waaronder deze). Het lijkt me dus een verspilling van geld om een heel boek te kopen van 60 euro voor een paar vraagjes. Ik heb ze online opgezocht, maar ik denk dat misbruik van ontslagrecht gewoon het 'kennelijk onredelijk ontslag' overlapt?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 26 mei 2014 05:50


Bij elke universitaire bibliotheek zal je trouwens voldoende artikels vinden die het verschil duidelijk aangeven. En dat vind je dan ruim voor de examenperiode.

Zoek eens
Ik kreeg examenvragen mee, dus moet die enkel vanbuiten leren. Ik heb reeds van de meeste al een antwoord, maar behalve op sommige vragen (waaronder deze).
't is niet omdat je de examenvragen kreeg dat je enkel dat moet kennen. Ja, wel voor het examen, maar niet voor een job. Je bent trouwens mis, k.o.o. Is veel duidelijker dan misbruik van ontslagrecht

Ritzcreed
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 26 mei 2014 18:45


Bij elke universitaire bibliotheek zal je trouwens voldoende artikels vinden die het verschil duidelijk aangeven. En dat vind je dan ruim voor de examenperiode.

Zoek eens
Ik kreeg examenvragen mee, dus moet die enkel vanbuiten leren. Ik heb reeds van de meeste al een antwoord, maar behalve op sommige vragen (waaronder deze).
't is niet omdat je de examenvragen kreeg dat je enkel dat moet kennen. Ja, wel voor het examen, maar niet voor een job. Je bent trouwens mis, k.o.o. Is veel duidelijker dan misbruik van ontslagrecht
Kan je dan ook kort uitleggen waar het verschil dan ook zit?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”