wat nu?

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

wat nu?

#1 , 19 mei 2014 17:11

Vriend neemt ontslag op werk en tekent nieuwe arbeidsovereenkomst
bij andere werkgever . Volgende week begint hij bij nieuwe werkgever maar nu breekt hij zijn pols
thuis bij het vallen . Kan nieuwe werkgever contract verbreken ? Vermoedelijke duur van herstel
4 a 6 weken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2014 21:04

Vriend neemt ontslag op werk en tekent nieuwe arbeidsovereenkomst
bij andere werkgever . Volgende week begint hij bij nieuwe werkgever maar nu breekt hij zijn pols
thuis bij het vallen . Kan nieuwe werkgever contract verbreken ? Vermoedelijke duur van herstel
4 a 6 weken
Iedereen kan altijd een contract verbreken

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#3 , 20 mei 2014 06:41

Vriend neemt ontslag op werk en tekent nieuwe arbeidsovereenkomst
bij andere werkgever . Volgende week begint hij bij nieuwe werkgever maar nu breekt hij zijn pols
thuis bij het vallen . Kan nieuwe werkgever contract verbreken ? Vermoedelijke duur van herstel
4 a 6 weken
Iedereen kan altijd een contract verbreken
Klinkt heel aannemelijk dus zal vriend moeten afwachten wat werkgever beslist

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mei 2014 08:33

Vriend neemt ontslag op werk en tekent nieuwe arbeidsovereenkomst
bij andere werkgever . Volgende week begint hij bij nieuwe werkgever maar nu breekt hij zijn pols
thuis bij het vallen . Kan nieuwe werkgever contract verbreken ? Vermoedelijke duur van herstel
4 a 6 weken
Iedereen kan altijd een contract verbreken
Klinkt heel aannemelijk dus zal vriend moeten afwachten wat werkgever beslist
briefje van arbeidsongeschiktheid binnendoen , verbreken zal wel met verbrekingsvergoeding zijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#5 , 20 mei 2014 18:45

]


briefje van arbeidsongeschiktheid binnendoen , verbreken zal wel met verbrekingsvergoeding zijn[/quote][/quote]

bij oude patroon is opzeg getekend , bij nieuwe nog geen uur gewerkt dus ik zie nergens recht op
verbrekingsvergoeding . Ik vraag me af wie zijn arbeidsongeschiktheid gaat betalen met bediendecontract

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mei 2014 13:45

bij oude patroon is opzeg getekend , bij nieuwe nog geen uur gewerkt dus ik zie nergens recht op verbrekingsvergoeding
Om een contract te verbreken is het voldoende dat het getekend is. Of het contract al loopt (of er al gewerkt is) speelt hier geen rol. Als zowel werkgever als werknemer het contract getekend hebben, zal een verbrekingsvergoeding moeten betaald worden als één van beiden het wil verbreken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”