Vast contract, korting op uren.

yurium
Topic Starter
Berichten: 1

Vast contract, korting op uren.

#1 , 14 mei 2014 19:56

Beste lezers,

Mijn vriendin heeft vandaag te horen gekregen van haar werkgever dat ze haar moeten korten op haar uren. Ze heeft een vaste aanstelling op een sportschool voor 15 uren per week. Hiernaast werkt ze nog 4 uren op een andere sportschool maar dat ter zijde.

Nu heeft haar werkgever verteld dat er 10 uren per week in mindering worden gebracht. Wat dus betekent dat er 'maar' 5 overblijven. Op zich logisch als het minder gaat met een bedrijf. Echter is er sinds kort een nieuwe werknemer aan het werk in de sportschool welke voornamelijk baliewerkzaamheden en schoonmaakwerkzaamheden verricht (geen sport opleiding gevolgd in verleden). Deze vrouw heeft 22 uren per week en heeft een jaar contract.

Mijn vriendin was de enige in de sportschool met een vaste aanstelling. Iedereen die bv aardig wat uren had heeft in moeten leveren. Echter is deze vrouw met een jaar contract op haar 22 uren gebleven. Maar.. wat mij verbaasde is dat deze vrouw de opleiding gaat volgen voor fitness instructeur. Deze opleiding word betaald door de werkgever. Echter gezien het slecht gaat met de zaak word iedereen in uren gekort zelfs mijn vriendin met een vaste aanstelling. Is het dan zomaar mogelijk dat iemand met een jaar contract wel de uren behoudt en zelfs nog een opleiding cado krijgt?

Hoop dat jullie mij en mijn vriendin hier nuttige informatie over kunnen geven met betrekking tot de keuze van haar werkgever.

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het graag. Ben ongetwijfeld iets vergeten... misschien even door de situatie..

Groeten,

Chris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 mei 2014 09:39

wat is "een vaste aanstelling"? Gezien je spreekt over een (sport)school, kan dit via het systeem van onderwijs (overheid) of privé. Afhankelijk daarvan is het antwoord volledig anders.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”