Verrekening vakantiegeld na ontslag in 2013

Nathalie_j
Topic Starter
Berichten: 2

Verrekening vakantiegeld na ontslag in 2013

#1 , 14 mei 2014 16:23

Situatieschets:
In september 2013 ben ik ontslagen bij mijn vorige werkgever en heb netjes alles uitbetaald gekregen waar ik recht op had (vakantiegeld, drie maanden opzeg, ...).
In januari 2014 ben ik beginnen werken bij mijn huidige werkgever: eerst via interimcontracten en sinds half april 2014 op vast contract.

Vandaag werd er door de HR-afdeling een mail rondgestuurd aangaande het vakantiegeld dat in juni 2014 zal verrekend worden bij de uitbetaling van het maandloon.
Hierin werd duidelijk uitgelegd dat werknemers die voor 2013 in dienst waren of in dienst kwamen in de loop van 2013 en geen vakantieattesten afgegeven hebben, hun dubbel vakantiegeld zullen uitbetaald krijgen.
Voor de werknemers die in de loop van 2013 in dienst kwamen en hun vakantieattest binnenbrachten, zal het enkel en dubbel vakantiegeld verrekend worden met het loon van juni.

Voor werknemers die in de loop van 2014 in dienst kwamen, zoals ik dus, wordt echter geen verdere uitleg gegeven.

Mijn vraag is nu de volgende: moet ik mij erop voorbereiden dat ik in juni zo goed als geen loon zal krijgen, omdat het vakantiegeld dat ik bij mijn ontslag in 2013 ontving zal verrekend worden; of wordt dit dan pas volgend jaar, in juni 2015, verrekend?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 mei 2014 09:45

hoeveel verlof "moet" je nog nemen?

Nathalie_j
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 mei 2014 22:03

Ik heb 15 dagen vakantie op mijn teller staan...
Maakt dat zoveel uit dan?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”