Examen bij gemeentebestuur

SimonVincent
Topic Starter
Berichten: 1

Examen bij gemeentebestuur

#1 , 02 mei 2014 14:00

Een tijdje geleden nam ik deel aan een examen bij een gemeente.
Het betrof een examen voor een statutaire functie niveau B die vooraf door het gemeentebestuur was aangekondigd in regionale dagbladen.
Van de 20 deelnemers aan het schriftelijk en enkele weken later het mondeling gedeelte was ik samen met twee anderen kandidaten geslaagd.
Via officieuze bron vernam ik dat de andere twee kandidaten de beoordeling "geschikt" kregen en ikzelf "zeer geschikt".
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik te horen kreeg dat een andere kandidaat werd gekozen voor de functie.
Mijn vraag: is een gemeentebestuur na afloop van zo een openbaar examen voor een statutaire functie niet verplicht de kandidaat met de beste beoordeling te nemen ?
Ik kan tegen deze beslissing bij de Raad van State beroep aantekenen maar wat is de kans dat men deze vernietigd en wat houd dit dan precies in ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2014 14:42

Via officieuze bron...
Dus officieel weet je van niets.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”