ontslag bij arbeidsongeval

bertvanesser
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag bij arbeidsongeval

#1 , 26 apr 2014 23:16

Beste,

3 weken geleden heb ik een autoongeval gehad, ik bezorg leveringen van onze firma bij klanten.

Ik heb een erge letsels aan overgehouden en er is vastgesteld dat het om een arbeidsongeval gaat.

Mijn baas wil mij ontslaan door dit voorval maar dat mag volgens de wet niet. Nu zoekt hij naar achterpoortjes. Is het mogelijk dat hij mij kan ontslaan als ik nog in ziekteverlof ben? Ben ik dan mijn loon kwijt? Binnen welke periode kan hij mij ontslaan?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groeten,
Bert v.E.

Bediende, contract onbepaalde duur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 apr 2014 07:57

Een werkgever kan ALTIJD iemand ontslaan, alleen is de vraag of het ontslag legitiem is.

Als mijn werkgever morgen iemand zo ontslaan omdat hij lid is van de verkeerde politieke partij, dan kan dat. Echter zal dit hem een zware boete + schadevergoeding opleveren indien dit aangetoond kan worden.

Ontslag omwille van arbeidsongeval kan dus niet, ontslag omwille van zware fout eventueel wel.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”