Contract bepaalde duur opzeggen voor vast werk

s0050506
Topic Starter
Berichten: 14

Contract bepaalde duur opzeggen voor vast werk

#1 , 24 apr 2014 19:26

Beste,

Situatie:
Ik werkte van maart 2013 tot feb 2014 onder contract bepaalde duur bij bedrijf A.
Dit werd in feb 2014 verlengd met een extra jaar.

Ik heb nu bij bedrijf B een aanbod voor vast werk.
Voor opzeg bij bedrijf A heb ik volgens de wet twee opties: Vergoeding betalen of in onderlinge overeenkomst een termijn afspreken.
In feite kan men mij dus elke termijn opleggen die men wil tot uiterlijk feb 2015, en ik moet hopen dat bedrijf B ermee akkoord zal gaan.

Vraag:
1. Kan iemand mij adviseren over mijn positie?
2. Er is de 'Mogelijkheid tot eenzijdige beëindiging' gedurende eerste helft van het contract, in dat geval moet ik enkel de normale opzeggingstermijnen naleven. Ik werk echter onder verlenging ("partijen wensen overeenkomst verder te zetten voor een jaar"), maar dit was aan het begin natuurlijk niet geweten. Wordt dit arbeidsrechtelijk als een nieuw contract gezien met opnieuw Mogelijkheid tot eenzijdige beëindiging?

Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 apr 2014 22:15

Art. 40 § 3
"Wanneer de partijen verscheidene opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk hebben gesloten waarvan de opeenvolging gerechtvaardigd is overeenkomstig artikel 10 of 10bis, kan de mogelijkheid van opzegging bepaald bij paragraaf 2 slechts worden toegepast op de eerste overeenkomst die de partijen hebben gesloten."

s0050506
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 24 apr 2014 22:53

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”