gratis werken door een contract

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

gratis werken door een contract

#1 , 20 apr 2014 17:47

Mijn moeder is altijd vrij naief geweest en sinds een herseninfarct is het enkel erger geworden. Een tijd terug zocht ze werk en een kennis van haar - eenb ambulancier- vroeg of ze bij hem in dienst wilde komen als deeltijds verpleegster ( ze werkt al elders deeltijds).

Nu merkte ik op dat ze meereed met die ambulance en vroeg ik naar haar contract. Ze zei me altijd dat hij er "nog" geen tijd voor heeft gehad. Ik zeg: wat met de verzekeringen? Had ze nog niet aan gedacht. Twee maanden lang ( ja je hoort het goed) reed ze zonder contract mee met die ambulance. Tot hij haar zei: je moet niet meer komen. Ze heeft dus twee maanden "gratis" gewerkt zonder contract.

Ik bel die ambulancier ( werkt op zelfstandige basis) en hij doet uiteraard alsof zijn neus bloedt. Het was vrijwilligerswerk ( dan nog moet je toch een soort contract/attest) hebben.
Wel heeft mijn moeder een hele resem sms'en bewaard van hem. In de trend van: ik kom je binnen 5 minuten halen voor een rit. Er is een rit voorzien naar het UZ Gent.....Dingen in die trend.

Natuurlijk wist die persoon dat er met mijn moeder de zot te houden valt. Dat ze zou blijven werken en dat het contract en betalingen altijd naar "morgen" werden verschoven. Mijn moeder is mede zo geworden door een medische aandoening en had in geen enkel geval de bedoeling om in het zwart te werken.

Toch weten we niet welke stappen we kunnen ondernemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Den Tist
Berichten: 59

#2 , 20 apr 2014 19:00

Sociale inspectie contacteren en situatie uitleggen. Sms'sen zeer goed bijhouden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”