na ontslag een onterechte C4 gekregen

lieverd4
Topic Starter
Berichten: 31

na ontslag een onterechte C4 gekregen

#1 , 01 apr 2014 14:17

vorige week mijn ontslagbrief gekregen. vandaag mijn aangetekende C4 ontvangen.
in de brief van vorige week stond ontslag wegens langdurige ziekte.
Ik heb namelijk 2 jaar geleden een werkongeval gekregen. met 4 operaties als gevolg.
Na 3 maand heb ik echter een brief ontvangen van de verzekering dat ze wensten mijn werkongeval stop te zetten.
als reden gaven ze dat ik 10 jaar geleden al eens een kijkoperatie in mijn knie heb gehad.
dus ik viel van dag op dag op ziekenkas. ik ben dus al die tijd aan 1 stuk afwezig op mijn werk.
nu staat er op mijn C4 volgend argument. INGEVOLGE DE VELE AFWEZIGHEDEN VAN DE BETROKKENE IS DE
ORGANISATIE VAN DE DIENST ONMOGELIJK GEWORDEN. komaan zeg ze weten een maand op voorhand dat ik verlenging heb.
het is een afweizgheid van lange duur en geen VELE zoals vermeld.
dit zijn echte persterijen van de werkgever. eerder al kreeg ik verschillende brieven met bedreigingen van ontslag indien
ik niet binnen de 2 maand terug aan het werk was. ook kreeg ik een sanctie omdat ze een doktersattest niet konden lezen.
dus aangetekend schrijven van onwettig afwezigheid, ik was toen 2 weken geopereerd. ook een aangetekend schrijven omdat ik zogezegd contact
zou hebben met clienten van de dienst. wat totaal niet waar is en waar ook geen bewijzen van zijn. dan enkele maanden geleden weigeren van mijn verlofgeld uit te betalen, dan weigeren eindejaarspremie uit te betalen. nu slechte C4 en weigeren mijn overuren die ik nog staan had voor mijn ongeval uit te betalen. komaan zeg ik ben altijd een goede werknemer geweest en iedereen altijd te vreden. ondertussen een nieuwe baas gekregen waarmee het van in het begin niet echt klikte. wat als ik opnieuw kan gaan werken ???? met zo een C4 ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2014 16:58

die C4 is voor de rva , het document dat u moet krijgen op basis van art 21 kan je laten zien aan uw nieuwe werkgever

arbeidsovereenkomstenwet
Art. 21. Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer (...) (alle sociale bescheiden en) een getuigschrift te overhandigen (, hetzij in papieren vorm, hetzij in elektronische vorm,) waarop enkel de begin- en de einddatum van de overeenkomst en de aard van de verrichte arbeid worden vermeld. Dat getuigschrift mag geen enkel andere vermelding bevatten, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de werknemer.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

lieverd4
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 02 apr 2014 13:09

ik heb deze morgen met de RVA gebeld. doordat deze reden op mijn C4 staat kan ik daar zelfs problemen mee krijgen om een uitkering te krijgen.
kan ik stappen zetten via de juridische dienst?

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 02 apr 2014 16:19

Werkgever zal zijn documentatie niet goed gelezen hebben : vanaf 01-01-2014 is ontslag wegens arbeidsongeschiktheid een verboden discriminatie. Dat kan hem een aardig extra centje kosten als je daarmee naar de rechtbank gaat

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 apr 2014 22:13

het gaat niet over een ontslag wegens arbeidsongeschiktheid, maar wegens verstoring van de werkvloer, da's iets anders. Ik zie wel niet waar de RVA op zich een probleem van zou maken.

lieverd4
Topic Starter
Berichten: 31

#6 , 02 apr 2014 23:23

als ik ga solliciteren met zo een C4 moet ik zelfs niet starten. de reden klopt langs geen kanten. dat is dus een zeer slechte C4.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 03 apr 2014 11:40

Niemand, behalve RVA/Vakbond/Hulpkas hoeft die C4 te zien...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”